пʼятницю, 7 червня 2013 р.

Наступність між початковою й основною школою.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 року № 1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру та 12-річний термін навчання" у 2005/06 навчальному році розпочався перехід на новий зміст і структуру освіти основної школи.
У Державному стандарті базової та повної загальної середньої освіти зазначено, що відбір змісту предметів 12-річної школи ґрунтується на принципі наступності між початковою й основною, основною та старшою школою. Проблема наступності між початковою й основною школою є складовою загальної проблеми наступності в навчально-виховному процесі.
Забезпечення наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі. Для розв'язання проблем наступності в навчально-виховному процесі, особливо в період адаптації молодших школярів до нових умов навчання у 5-му класі, керівникам навчальних закладів, учителям, батькам необхідно:
ураховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних школярів;
постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому рівні;
здійснювати обов'язкову підготовку школярів до засвоєння нових навчальних компетентностей;
забезпечити систему взаємозв'язків у змісті, формах і методах педагогічного процесу, оптимальне співвідношення та зв'язок між окремими етапами навчального процесу;
створювати освітньо-дидактичні ситуації, в яких дитина почувала б себе невимушено, комфортно, не боялась розкривати світ власних емоцій;
забезпечити систему оптимальних вимог до знань і поведінки учнів, їхніх моральних якостей, форм і методів роботи з ними на всіх етапах навчання;
упроваджувати засоби стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної діяльності;
розвивати рефлексивні вміння дивитись на себе з "боку";
формувати навички самоконтролю й самооцінки:
аналізувати причини неуспішного адаптаційного періоду;
запроваджувати способи, спрямовані на подолання труднощів у навчанні учнів 5-х класів.
Причини труднощів у навчанні учнів п'ятих класів пов'язані з:
недоліками навчальної підготовки за нормального та навіть високого рівня розвитку мислення й інших пізнавальних процесів у дітей, а саме - значні проблеми у знаннях за попередні періоди навчання, несформованість загальнонавчальних і спеціальних навчальних умінь і навичок;
несформованістю необхідних розумових дій та операцій - аналізу, синтезу, поганого мовного розвитку, недоліків уваги та пам'яті;
особливостями навчальної мотивації підлітків;
слабкою доцільністю поведінки та діяльності - небажанням, "неможливістю" змусити себе постійно вчитись.
Усі зазначені причини нерідко виступають не ізольовано, а спільно, поєднуючись у досить складні комбінації, і потребують зазвичай спільної активної роботи не тільки психолога й педагога, а й батьків, а головне - самого підлітка.

Немає коментарів:

Дописати коментар